اجرای طرح قرآنی 1445 در مساجد شهرستان تفت
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان تفت از اجرای طرح قرآنی 1445 در سطح مساجد و کانون های فرهنگی هنری این شهرستان خبرداد.

محمد حسین زارعیان، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان تفت با اشاره به حضور گسترده مردم شهرستان تفت در این طرح قرآنی اظهارداشت: طرح قرآنی 1445 در پنج کانون فرهنگی هنری مساجد این شهرستان اجرا شد.


وی با بیان اینکه نزدیک به یکصد نفر از مردم این شهرستان در این طرح عظیم قرآنی شرکت داشتند افزود: نتایج قبولی و امتیاز شرکت کنندگان در این طرح قرآنی به کانون تخصصی قرآن ونمازآوای وحی ارسال شده است.


زارعیان ادامه داد: طرح قرآنی 1445 با محوریت سوره انفال و با هدف ترویج فرهنگ قرآن آموزی و آشناسازی عموم مردم با روخوانی و روانخوانی ودرک مفاهیم قران کریم برگزار می شود.


وی با بیان اینکه این طرح قرآنی در مناطق روستائی شهرستان تفت نیز اجرا شده است افزود: این طرح در کانون های فرهنگی هنری روستائی شامل کانون صاحب الزمان علی اباد و کانون فاطمیه کهدوئیه و در شهر تفت درکانون های فرهنگی هنری صاحب الزمان تفت، قدس و حسن ابن علی (ع) اجرا شده است.


زارعیان خاطرنشان کرد: با عنایت به تفاهم نامه همکاری بین "ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور" و "شبکه قرآن ومعارف سیما" طرح قرآنی 1445 در (یک هزارو چهارصدو چهل و پنجمین سال نزول قرآن کریم) با همکاری دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، مراکز خانه های نور و مراکز تخصصی قرآن در استان یزد برگزار شد.

رئیس اداره ارشاد شهرستان تفت تاکید کرد: جوایز این دوره از طرح 145 فقره کمک هزینه سفر به حج عمره، 145فقره کمک هزینه سفر به عتبات عالیات،145 فقره کمک هزینه سفر به مشهد مقدس و هزاران هدایای نقدی دیگر پیش بینی شده است که به قید قرعه به افرادی که امتیاز لازم را کسب کرده باشند از سوی شبکه قرآن و معارف سیما پرداخت خواهد شد.

گفتنی است، با توجه به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان سال جهاد اقتصادی امسال برای اجرای این طرح قرآنی سوره مبارکه انفال در نظر گرفته شده است که مضمون محتوایی این سوره مبارکه پیرامون اقتصاد اسلامی است و باشعار سال مطابقت می نماید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا